Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se zděsila v mateřské školce

Tohle jsem skutečně nečekala, ... I když, trochu vlastně ano. Ale i tak jsem naštváním nemohla usnout. Prostě jsem si opět utvrdila, že za to, jak to tady vypadá, si můžeme opravdu jen my sami.

K naší školce mám plno výhrad. S nástupem svého potomka do této instituce jsem například zjistila, že mnohé metody přežijí i revoluci, že ve školní jídelně se stále vaří béžová omáčka a že děti jsou na sebe stále stejně ošklivé, jaké byly za mého dětství.

Na druhou stranu to, že moje dítě chodí do školky rádo, mnoho těchto skutečností utlumí.

S jednou věcí se ale nehodlám smířit vůbec. Nevím, zda je to jev celostátní. Možná ano, o to hůř. Jde o to, že u nás ve školce se nikdo nepozastavuje nad tím, že plno rodičů své dětičky šoupne do kolektivu prostě a jednoduše nemocné. Zejména v zimních měsících potkávám na schodech červené oči a nosy, mokré a hutné kašle, unavené obličeje ...

Říká se, že první rok ve školce je nejhorší. U nás stojí za ..... i ten třetí a jak pozoruji starší kamarády svých dětí, nezbavíme se toho ani ve škole. 

Nejdřív jsme prověřili naše dítě. Proběhly nejrůznější testy (vše v pořádku), imunostimulace, úprava jídelníčku, úprava životosprávy, zařazení více sportu, vitamíny, pozitivní motivace ... Nic zvláštního se, co se týče zdravotního stavu, neděje. Tři týdny doma, čtyři dny ve školce a tak podobně pořád dokola. Někdy tři měsíce, někdy půl roku, někdy osm měsíců v kuse. Chytne to starší dítě, za tři dny mladší dítě, popřípadě rodiče ...

Nedávno jsem toto téma otevřela na tzv. SRPŠ. Jde o spolek dobrovolných rodičů, kteří mohou tak trochu "kecat" do toho, jak to školka vede. Zda budou vyslyšeni je už jiná otázka, jak jsem tento týden zjistila.

Snad tady ani nemůžu napsat, jaké názory na schůzce padaly. Ostatní matky, místo, aby mě podpořily, mě téměř napadaly, že jejich děti mají ale kašle alergické, ze suchého vzduchu, ... dál už ani nevím. Potrefená husa, napadalo mě postupně, když se mi začalo zatmívat. Korunu tomu nasadila paní ředitelka, která mi odsouhlasila moje protesty, nicméně odvětila, že s tím nic dělat nemůže (!!). Po asi půlhodině dohadování jsem docílila toho, že na nástěnku napíše, že do školky mají chodit zdravé děti. HA, HA, HA!!! Dovolte, abych se zasmála ...

Rodičům je jedno, že jejich děti jsou neustále infikovány bacily dalších dětí. Když to totiž dělají jiní, budeme to dělat taky. Kolo se roztáčí ještě rychleji. Co na tom, že v lékárně necháte několik tisíc, děti vymlasknou iks lahviček chemikálií a celou zimu je jim blbě. Korunu tomu dá pedagogický sbor, který tiše mlčí, utírá si svoje nosy a na námitky zbloudilých matek (jako jsem já) krčí rameny.

Vím, co je to chodit do práce s malým dítětem. Vím, co je nemít babičku a vím, co jsou to nekonečné nemoci. Nicméně tím, že se všechny ty nastydlé, nedoléčené a nemoci přecházející děti stále shlukují v jedné přetopené třídě, nic nevyřeší. 

A tak přemýšlím nad tím, čím bych se mohla živit, abych u toho zvládala zejména přes zimní období být v podstatě nonstop doma s dětmi. Protože je buď budu léčit, nebo nebudou moci chodit do školky, aby nebyly neustále nemocné. Protože školka v současnosti není o tom, aby se o děti postarala, když já budu pracovat. Protože je o tom, že si tam pouze chodíme vyzvednout další a další nemoci.

P.S.: Pro ty, co mi chtějí napsat, že dětské nemoci si každý musí odbýt, co mají dělat matky samoživitelky, že mám dítě se slabou imunitou a podobné blbosti, které jsem už zaslechla na onom sedánku s rodiči ve školce, těm bych ráda vzkázala jednu věc. Ať se nediví, jak to tady vypadá. Protože zdravý rozum a slušnost se z této země definitivně odstěhovaly. Pak bych jim ráda vzkázala ještě jednu věc, ale raději nebudu vulgární ...

 

Autor: Kateřina Křivanová | úterý 12.3.2013 14:18 | karma článku: 45,49 | přečteno: 22368x
  • Další články autora

Kateřina Křivanová

Vánoční blog

Každý rok si představuji, že letos to klapne ... Na Vánoce budu mít uklizeno, navařeno a budu si užívat v duchu téměř aristokratickém ... Naděje umírá poslední.

24.12.2013 v 11:51 | Karma: 8,61 | Přečteno: 317x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

I matka je člověk …

byl nápis na tričku, které mě zaujalo a pobavilo ... Jenže, ono to až tak vtipné téma není ...

17.10.2013 v 22:48 | Karma: 17,38 | Přečteno: 616x | Společnost

Kateřina Křivanová

Nevěřím na náhody

Myslím, že všechno se děje z určitého důvodu ... Někdy přijdou okamžiky, které se pak zdají jako vytržené ze starého snu ...

18.9.2013 v 22:58 | Karma: 11,40 | Přečteno: 547x | Společnost

Kateřina Křivanová

Ženská do ruky ...

léto je ideální čas, kdy se legálně podívat, jak vypadají svlečená česká těla ... Mě u toho napadá ... Jak vlastně vypadá krásná ženská??

11.7.2013 v 15:11 | Karma: 13,55 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Do práce po mateřské

přesně řečeno po rodičovské dovolené. Ani tohle totiž nebude jen tak ........................................

7.6.2013 v 13:12 | Karma: 12,01 | Přečteno: 914x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Psychologický rozbor? Stačí klikat na Facebooku

Před časem mě napadlo, že profil na Facebooku o svých uživatelých vypovídá mnohem více, než si možná chceme připustit ... A s největší pravděpodobností to nenapadlo jen mě ...

4.4.2013 v 12:44 | Karma: 9,96 | Přečteno: 777x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Sledujete vaření v televizi?

Taky se díváte na kuchařské pořady? Myslím ty opravdové, kde vaří kuchaři skutečná jídla...

24.2.2013 v 14:48 | Karma: 18,89 | Přečteno: 1652x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Mámu vyměnit nemůžete

partnera, manžela, třídní učitelku ... Ty všechny, když chcete, můžete vyměnit. Mámu vám ale nikdo nevymění ...

20.2.2013 v 9:26 | Karma: 3,45 | Přečteno: 154x | Společnost

Kateřina Křivanová

Přejmenujte "mateřskou dovolenou"

na "režim se zvýšenou ostrahou". Neboť dovolenou si představuji jinak a včerejší den to může jen potvrdit ...

18.1.2013 v 9:17 | Karma: 32,66 | Přečteno: 4836x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Holky, noste sukni

mě napadá, když míjím nejrůznější dívky ve věku "-náct". Sakra, holky, co to vlastně nosíte ...?

14.1.2013 v 13:15 | Karma: 27,77 | Přečteno: 2786x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Vánoční přání

letos jsem se rozhodla jinak. Neposílám vánoční pohledy, ani fotky dětí čí domácích mazlíčků. Posílám tenhle blog ...

17.12.2012 v 16:34 | Karma: 10,08 | Přečteno: 1019x | Společnost

Kateřina Křivanová

Život s dětmi není pro každého

nejen, že to leze do peněz, člověk je nějaký čas více či méně omezený (ve všem), ale hlavně nad sebou začne trochu jinak přemýšlet ...

22.11.2012 v 22:10 | Karma: 11,07 | Přečteno: 969x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Jak se mi žije v České republice

Možná by celý článek zněl zajímavěji, kdybych ho mohla napsat jako přistěhovalec. Jenže to já nejsem ...

8.11.2012 v 23:52 | Karma: 20,55 | Přečteno: 1102x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Hovno se neříká

jsem tento týden musela vysvětlit svému školkou povinnému dítěti. A kde k tomu přišlo? No přeci u nás doma ...

10.10.2012 v 15:27 | Karma: 21,43 | Přečteno: 1782x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Tak si přeci běž lehnout

byla odpověď mého manžela, když jsem si posledně postěžovala, že jsem unavená z péče o děti ...

18.9.2012 v 23:39 | Karma: 16,77 | Přečteno: 1215x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Největší erotogenní zóna? Mezi ušima.

Nebojte, nepřináším zprávu o tom, kam sáhnout, aby se země zachvěla, i když vlastně ...

10.9.2012 v 20:49 | Karma: 10,35 | Přečteno: 864x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Dovolená v Chorvatsku není pro mě

.. jsem zjistila toto léto. Chtěla jsem to zkusit. Téměř český folklor prázdnin u moře. Myslím, že tohle dlouho nebudu chtít znova absolvovat ...

19.8.2012 v 22:00 | Karma: 22,52 | Přečteno: 2312x | Cestování

Kateřina Křivanová

Co si ženy přejí? Ano už zase.

Píšu ́zase ́, protože tohle téma tu už bylo mockrát. Určitě jsem na nic převratného nepřišla, ale podle toho, jak poslouchám svoje kamarádky, mi vychází dokola jen ta jedna věc.

4.8.2012 v 22:49 | Karma: 20,95 | Přečteno: 2359x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Výchova dívek ve Střední Evropě

musela jsem se nad tím pozastavit. Co vlastně bych chtěla svým dvěma dcerám předat? Vedla mě k tomu včerejší zkušenost na naší poště. Vzala jsem si totiž podpatky a sukni ...

19.7.2012 v 22:15 | Karma: 20,34 | Přečteno: 1883x | Diskuse| Společnost

Kateřina Křivanová

Jak jsem zblbla na mateřské

Tohle se mi nemůže stát. Já tedy rozhodně s dětmi doma nezhloupnu. Prostě si to nepřipouštím, stajně jako křečové žíly, důchodovou reformu a plíseň v ledničce. Bohužel, jak časem zjišťuju, některé věci přijdou, ať se snažím sebevíc.

17.7.2012 v 22:01 | Karma: 18,33 | Přečteno: 1080x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1792x
Momentálně hlavně máma, uklízečka, kuchařka, pradlena, babyguard, kamarádka. Příležitostně kavárenská povalečka, turistka, cyklistka, milovnice hudby, lenoch a gurmet. Jednou snad opět ekonom v pracovním nasazení.

Seznam rubrik